راهیابی ۱۰ گیلانی به چهل وچهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن
کد خبر: 4015541
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۵

راهیابی ۱۰ گیلانی به چهل وچهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: ۱۰ نفر از نخبگان قرآنی استان گیلان به مرحله نهایی چهل وچهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن راه یافتند.

حجت الاسلام ستار علیزاده مدیرکل اوقاف گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین ستار علیزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان در گفت وگو با خبرنگاران، از راهیابی 10 گیلانی به چهل وچهارمین دوره  مسابقات سراسری قرآن خبر داد و اظهار کرد: این افراد از میان 16 قاری، حافظ، مرتل و موذن گیلانی راه یافته به مرحله نیمه نهایی مسابقات قرآن کشوری برگزیده شدند.

وی گفت: ضبط مرحله نیمه نهایی مسابقات قرآن کشوری مهر امسال در حرم مطهر فاطمه اخری(س) رشت با حضور 16 قاری، حافظ، مرتل و موذن گیلانی برگزار و صوت و تصویر راه یافتگان گیلانی به مرحله نیمه نهایی با حضور استاد محمود لطفی نیا به‌عنوان ناظر و استاد مصطفی پور به‌عنوان هادی حفاظ در بخش آقایان و خانم باغبان هنردوست ناظر و هادی حفاظ در بخش بانوان ضبط و برای داوری به تهران ارسال شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان ادامه داد: این افراد برگزیدگان مسابقات استانی قرآنی کریم گیلان هستند که از بین 150 قاری و حافظ گیلانی به مرحله نیمه نهایی راه یافتند.

علیزاده به نخبگان گیلانی راه یافته به مرحله نهایی مسابقات سراسری قرآن اشاره کرد و متذکر شد: در رشته قرائت تحقیق، عاطفه ناصح، در رشته دعاخوانی‌ هاجر خورشیدی و در رشته ترتیل مهدی عبرتی نمایندگان گیلان در این دوره از مسابقات هستند. در رشته حفظ کل امیدرضا رحیمی و سوگند رفیع زاده و در رشته حفظ ۲۰ جزء، زکیه صابر به مرحله نهایی مسابقات سراسری قرآن کریم راه یافتند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان تصریح کرد: در رشته تفسیر مهدی ربیعی لاکمه سری، غلامرضا خداداد، مژگان نجفی و نسیم سالاری به نمایندگی از گیلان در مسابقات سراسری قرآن شرکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه مرحله نهایی مسابقات آوایی، اواخر آذر سال جاری به‌صورت حضوری در تهران خواهد بود، تصریح کرد: زمان برگزاری مرحله نهایی مسابقه تفسیر، ۲۰ آذر سال جاری به‌صورت مجازی خواهد بود.

انتهای پیام
captcha